torsdag 25. september 2008

Min rabbagast

I kveld har jeg fått et etterlengtet frikvarter uten barn. Jeg har vært på foreldremøte i barnehagen. Det var, som jeg sa til supermann da jeg kom hjem, "som å være på fest" :)

Vi er så himla fornøyde med den barnehagen!! Storebror koser seg sånn, og de ansatte er til å spise opp. Storebror er ikke av de roligste, og har vært høyt og lavt siden han kunne krabbe. En dag vi hentet han i bhg nå etter sommeren, kunne de fortelle at vår lille Emil tidligere samme dag var blitt klippet ut av en bøtte. Du leste riktig. Han hadde tredd en bøtte på hodet, tatt hanken under haka, og kila seg bom fast. Lykkeligvis fantes det menn i arbeidsklær i bhg den dagen, så med tang ble bøtta hankløs og storebror fikk tilbake synet :) Her er forøvrig rampen på vei opp til et tårn i en lekepark på Hafjelltoppen.
Når jeg først har dere her; er det bare meg som ikke har fått med meg at det går slike gaveringer ute i blogglandia nå? Jeg skulle gjerne tatt daglige turer til postkontoret for å hente puter, kjoler, lamper, nips, og naps som mine kreative bloggsøstre hadde mekket til meg :) hihi

17 kommentarer:

Mina sa...

Hihi, for en morsom liten krabat!:) Skikkelig Emil da!

For en inspirerende blogg du har! Blir glad av å se alle bildene dine:)

Og jeg vil også veldig gjerne være med på disse gaveringene!:) Er ganske ny i blogglandia, men har fått med meg at folk får spennende gaver i posten! Jeg vil og:)

Anonym sa...

Haha! Jag känner igen mig! Att fara och handla ensam kan vara rena lyxsemestern!
Vilken liten Emil ni har! :D

fru vims sa...

hihi, for en morsom liten tass!
det første jeg tenker på at han ligner på Emil i Lønneberget, men den tanken har du vel tenkt selv også ;)

Jeg også vil være med i sånn gavegreie...kanskje vi skal lage vår egen? hehe

den bør være uten emner som shabby chic og new england da.... ;)

Nina sa...

Så hyggelig kommentar på bloggen min ;0). Nå smiler jeg. Selvfølgelig kan du låne vimpelbildene, Mari. Skal lese meg opp på bloggen din i kveld. Har vært en hektisk uke. Vi ses da ;0).

Marieinwonderland sa...

Hei!
Det er morsomt med slike historier. Husk å skriv dem ned, jeg har vært for dårlig med det når det gjelder min sønn.

Jeg vil også være med på en slik gavering! Alltid gøy å få og å gi pakker!

E:-) sa...

hihihi, måtte le da jeg leste om emil'en din:-) Ser det for meg, lille turbo bøtte på hodet med et par voksne menn stående rundt med tang og diverse verktøy...hihihi.
Ellers må jeg si at du har en fresh og flott blogg! Så mange deilige farger her inne!
Jeg har også lest om alle som får pakke i posten rundt om kring og lurt på åssen de får det til;-) Jeg også vil! :-D

lenebv sa...

Hi hi.
H som tipset meg om bloggen din for en stund siden, og så har jeg nesten blitt litt hekta, for du har jo så utrolig mye fint og spennende her inne!

Christina sa...

Hahaha.. Nå måtte jeg le! :)
Disse små gjør så mye rart..
Selv har jeg en liten pøbel-snupp og en pøbel-pus, og jeg regner med at de blir super-pøbel duoen om ikke lenge! De har allerede startet så smått.. Hihi..
Må passe på så ikke katta havner i vaskemaskina! Haha..

Anonym sa...

Gøyal historie! Den må du ta i en eventuell konfirmasjonstale eller bryllupstale!! Så herlig at du er fornøyd med barnehagen. Kjenner til en del motsatte tilfeller.
Kjente kjempegodt igjen det å være på fest, ja! Slik har jeg følt det mange ganger også når jeg har fått handlet alene eller om det så har vært å gå til tannlegen alene! Man blir ikke så kravstor etterhvert...
Ha en flott dag! Klem fra Kaspara

CosiFanTutta sa...

Hei, takk for besøk på bloggen min. Søt historie, og kjekt at du er fornøyd med barnehagen. Lampen fra IKEA koster 169,- og du får endel IKEA lamper på en Louis Poulsen, hehe. Jeg skal gjøre mitt beste for å overtale, må nok bruke noen skitne triks og hvite løgner :o)
Ha en fin kveld!

Maria sa...

Først ! Hjertelig tillykke med det forestående bryllup :-) :-) Hurraaaaaaaaaaaaaaaaaa, hvor er det dejligt :-)

Dernæst, hi hi hi. Det er vist en rigtig Emil i har i børnehaven, jeg set det for mig med bøtten over hovedet, he he.
Jo. børn er yderst aktive, og børnehaver er gode !
Vi er også rigtig glade for vores børnehave. Der mangler dog lidt "noget særligt" synes vi. Desværre er der jo konstant besparelser på budgetter og diverse, så personalet har ikke mulighed for at gøre det lille ekstra altid, i form af arrangementer i det helt store. Jeg har tænkt mig at prøve om jeg kan starte noget forældregruppe, hvor vi kan arrangere noget juleklip og des lige. Håber der er stemning for det.
Når det er sagt, ER de rigtig gode. Det tager på ture, de udforlder sig udenfor i mange timer hver dag, og de hygger sig indenfor med mere stille ting også. Jeg klager bestemt ikke :-)

Det der gave-noget... Jeg aner heller ikke hvad det er. Men er meget gerne med på noget :-)

Klem Maria

Nina sa...

De fargene i "Vi gifter oss"-innlaget ditt er sååååå råflotte sammen. Dån! Kanskje bestemorpute nr. 3 blir rosa, oransje og lilla?

Gamlå sa...

Heisann. Tusen takk for hilsen i bloggen min:)),
Må bare si at du har en flott og inspirerende blogg. Likte meg her jeg og kommer gjerne igjen.
Gamlå

fru vims sa...

hva skal man så kalle en slik gavering?
jeg har ikke fulgt godt nok med i timen til å huske hva de kaller alle sin(e) ring(er), de drevne...men de har vel ca to ganger i året tror jeg...

her blogges det tidlig i dag! klarte ikke ligge lenger enn til 07.50, og jeg er ALENE hjemme... skjønner ingenting jeg, er egentlig litt godt også ;)

og du...så herlige farger du har i tankene til bryllupet! Gratulerer så mye, og kos deg og nyt det hele. Det går så alt for fort!
Jeg har jo snart vært gift i 6 mnd nå, og skjønner ikke hvor dagene har blitt av...

alvorada sa...

Hei babe! I'm in. :) På gavering altså. Med forbehold om at man ikke må kjøpe veldig dyre gaver.

GRATULERER med gifteplaner! :) Ser ut som det blir et bryllup som skiller seg ut av mengden. Me like! Mister Loverboy og jeg har faktisk FIRE ÅRS bryllupsdag på onsdag :)

Sessan ☆ Prinsessan sa...

Tusen tusen tack för gratulation♡

Härligt när barnen trivs så bra & vi mammaer & pappaer är trygga när barnet är borta.

Njut dagen

Anonym sa...

heja Væntar, væntar och væntar ....Får man snart se resultatet av ditt sista projekt? har varit inom på bloggen ungefær 10 tusen gånger idag før att se hur lakkeringen blev. Har du tatt hela huset elllll:)

Klemz A