lørdag 17. januar 2009

Nytt i heimen

Vi har lånt bort pussemaskinen vår, så det går mildest talt sakte fremover med gangen...Sant å si går det vel ikke fremover i det hele tatt. Tidligere i uka var jeg bestemt på å bestille varer fra Ikea, og få det sendt hjem (i den tro at dersom vi får kommoden i hus, kommer sikkert lysten til å pusse opp til å ta fullstendig overhånd). Det er tross alt over 2 timer å kjøre hver vei, og det funker dårlig for oss akkurat nå om dagen. Ikea sender selvsagt ut bare èn av de tingene jeg skal ha (riktignok kommoden), så da blir det nok en Ikeatur allikevel gitt. I samme slengen som jeg sjekket opp dette frakt-opplegget, sjekket jeg beholdningen på RIBBA-bildehylle. Det er en av mine IKEA-favoritter. Skuffelsen var derfor stor da det viste seg at IKEA Furuseth ikke fører de korte, hvite bildelistene lenger og at de ikke får inn de lange før i uke 6. Jeg er (for de av dere som ikke har lagt sammen to og to) IKKE av typen som klarer å vente på ting jeg har lyst på/lyst til særlig lenge. Derfor har jeg vært på Skeidar og handlet bildelister :) Nå falt brikkene litt på plass i stua synes jeg. Det var liksom så bart på veggen over sofan før. Jeg er litt sånn at jeg må bo meg inn, særlig før jeg henger noe på veggene. På listen står f.v; litt alternative babushkas fra Asseccorize (?), silketrykkbildet som storebror hadde laget til oss i barnehagen i fjor, et gammelt Ikeabilde, skiltet fra Kaspara, og lerretsbilde storebror laget til oss i 2007 :)
Jeg tok bort den lilla vasen med halvråtne ranukler før jeg tok bildet (og dumt var det, for INGEN hadde sett at de var mer døde enn levende på så lang avstand).

Lillebror prøver å dra seg opp etter hjertet som henger på skapdøren..hihi.. Han er 7 mnd gammel, og har reist seg, krabbet og satt seg opp over en mnd allerede. Han ligner på sin mor..haha.. NOT!


Det har ikke vært fungerende pære i den leselampa på over et år. Vi er ikke kar om å få ut den fordømte pæra da skjønner dere. Da vi kjøpte lampa fulgte det med en sugekopp som kunne brukes for å dra ut pæra. Den skulle vise seg å være veldig nyttig...men HVOR ER DEN?

Lampa som er handlet inn til den kommende, nyoppussede gangen, har fått midlertidig plass sammen med maleriet mamma malte som ungpike (som det het på den tiden).


-og jammen har det blitt noen bildelister på kjøkkenet også :)

12 kommentarer:

Ninas Drops sa...

åååå jeg skrev så lang kommentar til deg så ble den borte...
argh..

Ja hei ja..
Skulle si at den bildelisten var fin fin jeg..Så ergelig med innkjøpet fra Ikea da...ser ut til at vi får ta en jentetur tror jeg=)

Vi har avlevert lille pille hos svigers så da blogger jeg mens mr.karamell (???hi hi) han skrur vaskerom...hvis det er det det heter...er nok det når mannfolk stiger inn i ett slikt rom.. ho ho..

Koselig stue du har kjære du. Gleder meg til å komme på besøk å drodle over fremtidige prosjekter.

klem fra Drops

LillaLykke sa...

Så masse flott! Lampen til gangen var utrolig stilig!! Og lyslenke som jeg ønsker meg så veldig. Flotte bildelister både i stuen og på kjøkkenet! :)

Gamlå sa...

Heisann

Så flott dette her var blitt. Der hadde jeg kost meg!! Flink er du.

hilsen Gamlå

Christina sa...

Så fint dere har fått det! :) Jeg er også sånn at jeg må bo meg inn litt.. Her kommer et og et bilde opp saaaaakte..Haha..

Jeg ligger rett ut med lungebetennelse.. er så utslitt av å hoste.. har ikke sovet siden lillenyttårsaften! men får endelig piller i morgen! Så nå skal jeg bli FRISK!! :)

Håper alt står bra til hjemme oss dere! :)

Klem
Christina

Tove sa...

Så fint du har det! Kjempekoslig sofakrok, ble veldig fint med hyllen bak sofaen. Og teppet da, det er jo stilig, men syntes det så ut til å være mørsk lilla?? Og det skaået ditt er kjempekult, og det ble jo kjempefint med lysslyngen på, og hyllene på kjøkkene også. Kjempemorro å se bilder fra hjemme hos deg! Og lillebror da! Det høres ut som om du har ganske mye annet enn oppussing o.l å bruke dagene på, hihi

klem

Ninas Drops sa...

pip
det ligger en award til deg inne hos meg kjære du. okay

Brigg sa...

Så utrolig fint du har det!! Kjempekoselig!! Herlig teppe, sofa, lilla skap og øyengodis!! Herlig. også likte jeg veldig godt den belysningen over sofaen. skikkelig stilig. Tross min lampegalskap,eller ganske nettopp derfor, har vi ikke særlig god/flatterende/fin/praktisk belysning.

ha en fin søndagskveld mari:-)

Anonym sa...

Hei Mari.
Så fint det var hos deg.

Veldig kult det lilla skapet ditt, og det teppet var også utrolig fint.

Lykke til med videre oppussing av gangen, plutselig kommer pågangsmotet.. : )

Marihøna sa...

Så koselig stue du har! Stilig, lun, fargerik og koselig på en gang!

Tara sa...

fantastisk flott du har det!!!
ja, den isen er den beste jeg har smakt:))) selger den på 7-11 her i arendal ihvertfall;) mange forskjellige typer...
håper du får tak i!!!
klem tara

Anonym sa...

Hei og hei Mari :) Du sitter nok forhåpentligvis å spiser is i skrivende stund men jeg sniker meg innom for å se hva som skjer
i din kant av landet!
Så flott sofakrok dere har!!
Typisk at det blir slutt på tavlelister akkurat når man vil ha fler men det kommer nok inn igjen :)Jeg er nok like utålmodig som deg så jeg vet akkurat at dette ikke er så lett men..hmmm!!
Jeg er forresten utrolig glad i is jeg også.mmmmmm!! Med varm sjokoladesaus MMMMMM!!! Hihi!!
Bildene av tingene fra Rice har jeg vært innom og beundret noen ganger men de er ikke mindre fine for det! De små brettene SKAL jeg ha på hylla mi en eller annen gang!
Regner med at dere er opptatt med bryllupsplaner også så jeg vil tro at du ikke har problemer med å få dagene til å gå! Kos deg videre med isen! Klem fra Kardemomme :))

Cathrines blogg sa...

Du så koselig dere har det! Nå lurer jeg på; Den rullegardinen din likte jeg så utrolig godt! Tør jeg spørre hvor du har funnet den??
Likte også løsningen med 4 småbord satt sammen, og teppet under; Lekkert!!!
Veldig kjekt med slike bildelister; skal løpe og kjøpe...hihi, likte stuen din kjempågodt!!