fredag 23. mai 2008

Planer for tv-/kose-/lesekrok

Innlegget er redigert ettersom min samboer la ned veto mot min daybed-dream...hehe..Han mente den var altfor romantisk.. Så nå går det mot en hjemmesnekret ramme til vår 1,20-madrass, og masse puter (der gir jeg meg ikke) :)
Detalj fra rekkverket oppe i gangen. Har lenge trodd at jeg ville male det, men nå passer forsåvidt det sorte inn der oppe....hmm....

Dette maleriet tar opp fargene i teppet, og har fått et nytt liv i 2.etasje...

Det opprinnelige innlegget:
Oppe i andre etasje har vi en stor gang hvor vi med tid og stunder skal ha en lese/kose/se på tv-krok. Pr. i dag er det nyslipte, gamle tregulv der, og en slags vaniljefarge på veggene. Planen er at veggene skal bli eggehvite (som så mange andre vegger her i huset), og gulvene skal enten males i "sand" (som i 1.etg.) eller eggehvit. Trappegelenderet er hvitt, med sort høyblank "håndlist". I tillegg er det to forholdsvis små vinduer der oppe. De har hver sin marineblå rullgardin som jeg MÅ få skiftet stoff på etterhvert. Vi har egentlig både lyst på og plass til en 1.20 "seng" som daybed der oppe. Problemet er bare å finne noe som egner seg. Tror samboern min ser for seg å bygge en enkel ramme, men jeg kunne gjerne tenkt meg den hvite daybeden fra Ikea. Sammen med en haug av spennende puter i masse farger og mønstre, tror jeg det kunne blitt fint. På gulvet ligger allerede den stripete plastmatta fra Ikea, og i taket henger kulelampa. Jeg har en hel samling av sorte rammer som jeg tenkte jeg kunne henge opp der oppe, samt et maleri som tar igjen fargene i gulvteppet.



-også har jeg lyst på et par magasinholdere til å henge på veggen.. En leselampe må vi også ha..og pledd... ojojoj, nå klør det i fingrene.. Noen som har noen tips/tanker/ideèr til dette litt rotete og kanskje kjedelige innlegget mitt??








4 kommentarer:

Ann Helen sa...

Synes den daybeden er kjempefin! Med masse puter oppi er jo den super:)

Synes hvite, gamle gulv er lekkert!

Anna Lisa sa...

Koselig med sånn daybed. Dei er både fine og praktiske
Koselig å få lage til egen tv-krok.
lykke til:)
Ønska deg ei god helg.
Kos deg.
Klem

Marihøna sa...

Det høres koselig ut, gleder meg til å se bilder da det er ferdig. Skulle ønske jeg også hadde hus. Har bare en liten leilighet i Oslo....drømme drømme...men blir nok større plass en gang i fremtiden. Klem

Sessan ☆ Prinsessan sa...

Just en sådan daybed håller jag på att bearbetar min kära man om att få till vår tv stue.
Perfekt när vi har Sverige besök att den kan användas som säng ;0)

Du har grumt bra smak ;0)

Njut helgen