fredag 12. juni 2009

Bordkorthjelp!!!!


Hadde jeg vært barnløs og full av energi hadde jeg sikkert brukt time opp og time ned på å lage spenstige bordkort. Nå begynner det derimot å haste... Vi vil ha enkle bordkort, men de kan gjerne være orginale allikevel. Bordet blir som kjent pyntet med hvite linduker, gamle, romantiske tallerkner, glass, bestikk, kubbelys og lyserosa blomster i søte vaser. HJELP!

Her er vimplene jeg har masseprodusert, samt et putetrekk som skal pryde en eller annen benk eller stol hvis været tillater denslags (og ja, den skal strykes :))

Kommer tilbake med retrostoff-utlodningen over helgen :)

4 kommentarer:

Gunn sa...

Hei hei, det høres ut som en nydelig blanding med linduker, gamle tallerkner og lyserosa blomster! Også var det kjempeflott mønstersammensetning på putetrekket og vimplene! Det kommer til å se helt fantastisk ut!!

Jeg vet ikke hvor lang tid du har på å ordne bordkort, men du burde sjekke etsy.com om du ikke har gjort det. Garantert å finne masse lekre print der! Så kom jeg til å tenke på manila tags..jeg har helt dilla på de for tiden :-)
De har det på Panduro:

http://viewer.zmags.com/showmag.php?mid=hssws#/page46/

Er den som det er skrevet god jul på, ellers kan du bestille på etsy.
Så skrive navnet, tre i hyssing og knytte den rundt servietten f.eks.

Ellers har de sykt mye bra idèer på: http://www.i-do-it-yourself.com/ Sjekk freebies&downloads på venstre side.

Lykke til!!

alvorada sa...

Hei Mari!

Har du klart å få tak i nok vintage tallerkener nå? Det kommer bare til å bli tidenes bryllupsbord! Gleder meg vilt til å se bilder :)
Jeg så akkurat en veldig søt ide til bordkort på bloggen "Marte og Louise". De hadde brettet en spå og skrevet navnet på. Kan jo eventuelt skrive morsomme og personlige spådommer på innsiden :) Sjekk her:

http://4.bp.blogspot.com/__f-ewQ_EUyM/SjD604l6SFI/AAAAAAAAA8M/1k7GSvTxF7A/s1600-h/Sukkers%C3%B8tt+03.jpg

Eller, hvis du er skikkelig god på papirbrettekunst kan dere ta det et hakk lengre og lage svaner (ala Prison Break, you know??)

http://www.japanskedanmark.dk/origami/1.pic/origami-traner/trane1-a.jpg

Eller dere kan, hvis dere har kamera, ta noen fine polaroidbilder og skrive navnet på den hvite kanten under bildet. Litt dyrt kanskje, men veldig kult :)

Når er bryllupet egentlig?

hverdagsgodteri sa...

Så flotte vimpler og putetrekk du har lagd. Deilige stoffer!!

Lina sa...

Bordkort er gøy, når man har tid:) Noe som er kjapt og enkelt, er å knytte sammen kanelstenger med silkebånd i ønsket farge og skrive navn på båndet. Kan også knytte på en blomsterkvast og annet stæsj:)