tirsdag 26. mai 2009

Tallinn eller København?

Det er 10.000-kroners-spørsmålet om dagen. Vi skal på bryllupsreise uten barna (de skal ha barnevakt for første gang på 3 år (hvis man ser bortifra den ene natta storebror hadde barnevakt da lillebror banet seg vei ut i verden)). Til å begynne med var vi helt enige om at vi skulle til Tallinn. Nå kjenner jeg derimot at Københavnsuget melder seg mer og mer... Supermann argumenterer med at vi har vært i København før, mens jeg på min side er så oppetterørene forelsket i København at jeg kan dra til den byen annenhver uke om så er :) Vi drar på bryllupsreise for å; sove, shoppe (supermann er like glad i å shoppe som meg),spise god mat og sitte på kafè. Så nå damer, hva tror dere?

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg stemmer for Køben! Tallinn er også bra, men ingenting slår Køben på shoppinga!

Siv

Murmels mamma sa...

Jeg stemmer for Roma ;) tihiii

Hilsen Italia-fantasten.

(velger du etter pris så er ikke Roma noe dyrere enn København, men skal dere ha et billigere alternativ høres Tallinn ut som en god plan...)

Nina sa...

Jeg har vært gift 15 år i august og har fortsatt bryllupsreisa tilgode. Vi hverken rakk eller prioriterte aldri tur mellom sommerjobber og første arbeidsdag som lærere - og årene har gått. Selv om ungene våre er 13 og snart 12 nå har vi aldri vært på partur ennå - utover to netter i fjor i forbindelse med et bryllup. Vi var bare sammen 11 mnd før vi giftet oss også vel og merke. Nå vurderer vi VELDIG sterkt noen dager i Venezia eller Firenze.

Noe reiseråd skal jeg ikke begi meg innpå, men det er lurt å ta den bryllupsreisa nå...ellers går det fort veldig mange år ;).

Bente sa...

Hmmm... Det første jeg tenkte var København. Jeg har veldig lysst til å reise dit igjen! Men Tallinn har jeg aldri vært i, og har ikke noe forhold til den... Litt gøy med noe mer eksotisk også da kanskje, enn København? Hmmm.... Tror jeg stemmer for Tallinn jeg... Eller København...

Marieinwonderland sa...

Det er veldig fint i Tallin også. Der kan du handle en del kunsthåndverk og gå på Spa til rimelig pris. De har også mange fine butikker der! Det finnes også mange antikvitetsbutikker med rimelig krystal.

fru vims sa...

køben køben køben!

flott by å gifte seg i, og er nok en flott by å ta bryllupsreisa til også!

:)